Accés al contingut Accés al menú de la secció
impactegrafic_educar_creixer

Idees falses

Idees falses sobre les altes capacitats.

Es diu…En realitat…
Solen ser de classe mitjana o alta. Provenen de qualsevol classe social.
Tenen un alt coeficient intel·lectual. Aquest no és l'únic indicador important; hi ha altres capacitats i aptituds que es valoren.
Tenen poques aptituds físiques. El desenvolupament físic és independent d'una alta capacitat.
La superdotació és innata. La biologia és bàsica, però també pot influir el context on es desenvolupen els infants.
Solen ser excessivament seriosos i amb poc sentit de l'humor. El seu sentit de l'humor acostuma a ser més madur que el d'altres persones de la seva edat.
Tenen un bon rendiment escolar, destaquen en totes les àrees. Es pot donar el cas, però també poden destacar només en les àrees que els interessen o, inclús, tenir un rendiment baix.
Acostumen a avorrir-se a classe. Depenent de l'activitat requereixen reptes més complexos.
Són propensos al desequilibri psicològic (cridar molt l'atenció, sensibilitat extrema…). Acostumen a tenir menys desequilibris que els companys sense altes capacitats.
Normalment, estan molt motivats per tots els temes. S'interessen i destaquen en temes que desperten la seva curiositat.
Han de tenir professors superdotats. No és necessari. Els professors han de saber orientar-los perquè desenvolupin les seves potencialitats.

 

Extret de la guia Les altes capacitats: detecció i actuació en l'àmbit educatiu. Departament d'Ensenyament.

Data d'actualització: 27.04.2015