0-3 anys

Converses

0-3 anys

Lectura

L'hàbit lector s'ha de començar a educar des que els fills són ben petits. Quan els expliqueu o llegiu contes establiu vincles afectius amb ells i els ajudeu a desenvolupar el seu llenguatge.

Podeu fer diferents activitats amb els vostres fills:

• Llegiu contes, expliqueu i inventeu històries; als nens petits els encanta escoltar-les i, de vegades, fins i tot us demanaran que els repetiu contes que ja coneixen.
  • Llegiu de manera divertida, amb expressió i bon humor. Utilitzeu diferents veus i sons: és una manera de fomentar el gust per la lectura.
  • Aneu amb ells a la biblioteca, a mirar contes o participar en alguna de les activitats que les biblioteques organitzen per als més petits. Les activitats lúdiques poden ser el seu primer contacte amb els llibres.
  • Acompanyeu-los a llibreries i escolliu llibres que puguin cridar la seva atenció, que expliquin històries a partir d'imatges amb pocs detalls perquè les reconeguin amb facilitat.

Per escollir llibres per als més petits és preferible que tinguin pàgines dures i resistents que els ajudin a passar els fulls fàcilment, que siguin de roba per si se’ls posen a la boca o de plàstic per poder-hi jugar a la banyera.

Quan els infants ja són una mica més grans la temàtica comença a tenir importància. Podeu escollir llibres que tinguin protagonistes o temes amb els quals es puguin identificar: nens de la mateixa edat, animals, rutines o hàbits, etc. Cal que siguin històries curtes.

Data d'actualització: 11.04.2014