Inici  > Escolaritat  > Etapes educatives  > Batxillerat  > Premis Extraordinaris de Batxillerat

Premis Extraordinaris de Batxillerat

Els Premis Extraordinaris de Batxillerat són el reconeixement oficial dels mèrits dels alumnes que demostren una preparació d'excel·lència en l'etapa del batxillerat, així com de la constància i el compromís pel treball compartit amb els professors i la família.

Els alumnes que obtenen aquest premi reben un diploma en l'acte oficial de lliurament del Premi, tenen el reconeixement explícit en el seu expedient acadèmic i poden optar als Premis Nacionals de Batxillerat que organitza el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

A més, el Premi comporta l'exempció de les taxes universitàries del primer curs, el dret a un curs ordinari (de setembre a juny) gratuït en una escola oficial d'idiomes per estudiar la llengua estrangera que desitgin i l'estada en una institució o un centre de recerca relacionats amb el seu camp d'interès.

Poden optar al Premi els alumnes matriculats a segon de batxillerat a Catalunya en el curs escolar vigent i que tenen una nota mitjana del batxillerat igual o superior a 8,75; hi poden participar tots els alumnes de centres públics, concertats i privats, tant si estudien a distància com de manera presencial.

Les proves que han de fer els alumnes que opten al Premi es fan durant un matí (cinc hores, com a màxim) i s'agrupen en dos blocs de dues hores i mitja cada un:

1. Comentari de text històric i comentari de text literari, un en llengua catalana i l'altre en llengua castellana.
  2. Prova de la llengua estrangera estudiada i prova d'una de les matèries de modalitat que han cursat durant els dos cursos de batxillerat.

Els alumnes que volen participar a les proves per obtenir el Premi s'han d'inscriure de manera telemàtica en les dates publicades cap a finals del tercer trimestre.

Data d'actualització: 16.04.2018