impactegrafic_escolaritat
Inici  > Escolaritat  > Etapes educatives  > Batxillerat  > Premis Extraordinaris de Batxillerat

Premis Extraordinaris de Batxillerat

Curs 2016-2017

Què és el Premi Extraordinari de Batxillerat?

És el reconeixement oficial dels mèrits dels alumnes que demostren una preparació d'excel·lència en l'etapa del batxillerat, així com de la constància i el compromís pel treball compartit amb els professors i la família.

En què consisteix?

Els alumnes que obtinguin aquest premi rebran un diploma en l'acte oficial de lliurament del Premi, tindran el reconeixement explícit en el seu expedient acadèmic i podran optar als Premis Nacionals de Batxillerat que organitza el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

A més, comporta els avantatges següents:

• Exempció de les taxes universitàries del primer curs.
  • Dret a un curs ordinari (de setembre a juny) gratuït en una escola oficial d'idiomes per estudiar la llengua estrangera que desitgin.
  • Estada en una institució o un centre de recerca relacionats amb el seu camp d'interès.

Qui pot optar al premi?

Els alumnes matriculats a segon de batxillerat a Catalunya durant el curs 2016-2017 que tinguin una nota mitjana del batxillerat igual o superior a 8,75.

Hi poden participar tots els alumnes de centres públics, concertats i privats, tant si estudien a distància com de manera presencial.

Quines proves han de fer els vostres fills?

Les proves es fan durant un matí i s'agrupen en dos blocs:

• En el primer, han de fer un comentari de text històric i un comentari de text literari, un en llengua catalana i l'altre en llengua castellana.
  • En el segon, han de fer una prova de la llengua estrangera que han estudiat i una altra d'una de les matèries de modalitat que han cursat durant els dos cursos de batxillerat.

Els alumnes tenen un temps màxim de cinc hores per fer les proves, dues hores i mitja per a cada bloc.

Com es fa la inscripció?

Els vostres fills han d’inscriure’s de manera telemàtica del  30 de maig al 6 de juny de 2017.

Data d'actualització: 26.04.2017