Inici  > Escolaritat  > Etapes educatives  > Educació primària  > Prova d'avaluació de sisè

Prova d'avaluació de sisè d'educació primària

Què és?

És una prova d'avaluació que fan tots els alumnes de sisè curs d'educació primària perquè el centre educatiu pugui disposar d'informació acurada i complementària per identificar el grau d’assoliment de les competències bàsiques de cada alumne.

Els resultats també serveixen perquè els centres puguin corregir o millorar les seves actuacions educatives.

Les famílies rebreu informació sobre els resultats de la prova, que no tenen efecte directe ni en l'avaluació final dels vostres fills ni en la decisió de passar de curs, en aquest cas a l’ESO

La prova és la mateixa per a tots els centres d'educació primària de Catalunya i avalua les competències següents:

• Competència lingüística en llengua catalana, llengua castellana i llengua occitana aranesa (a la Vall d'Aran): comprensió oral, comprensió lectora, expressió escrita i ortografia.
  • Competència lingüística en llengua estrangera (anglès o francès): comprensió lectora i expressió escrita.
  • Competència matemàtica: numeració i càlcul; espai, mesura i lectura de gràfics; relacions i canvi.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic: coneixement del medi natural.

On es fa?

Els vostres fills faran la prova al centre educatiu on estan escolaritzats. La correcció de la prova la fan professors externs al centre educatiu.

Quan?

Es portarà a terme el 8, 9 i 10 de maig de 2018.

Com sabreu els resultats?

Els resultats de la prova de tots els alumnes es comuniquen al centre educatiu i vosaltres rebeu la informació sobre el vostre fill. Les dades concretes de la prova de cada centre i dels alumnes són confidencials.

Data d'actualització: 22.01.2018