impactegrafic_escolaritat

Acollida a les famílies refugiades

Proposta didàctica

Amb la finalitat de facilitar espais formatius per a famílies en els centres educatius, us presentem una proposta per sensibilitzar les famílies del fet migratori, concretament sobre la situació que pateixen els refugiats, i així mateix en la responsabilitat d’educar els fills per viure en una societat plural, fugint de prejudicis i estereotips respecte de les persones immigrades.

Aquest mòdul formatiu es complementa amb activitats per als alumnes, que els vostres fills poden desenvolupar en l'espai de tutoria a l'aula amb els mestres, i amb activitats complementàries per fer a casa, amb l'objectiu de treballar conjuntament la família i el centre educatiu.

Objectius de les sessions

1. Sensibilitzar les famílies del fet migratori, de la situació de les persones refugiades i de com superar els prejudicis socials envers les persones que emigren de països amb conflictes bèl·lics.
  2. Orientar les famílies per promoure en els fills una actitud oberta davant del fet migratori, tot evitant els prejudicis socials envers les persones que emigren del seu país per motius diferents.
  3. Possibilitar l'intercanvi d'experiències i l'aprenentatge entre iguals.

1. Marc conceptual

a) Moviments migratoris, conflictes bèl·lics i condició de refugiat.
    b) Prejudicis i estereotips.

2. Eines per orientar les famílies per promoure en els fills una actitud oberta, respectuosa, lliure de prejudicis i solidària vers la diferència.

Data d'actualització: 09.03.2016