impactegrafic_escolaritat

Educació socioemocional

Proposta didàctica

Amb la finalitat de facilitar espais formatius per a famílies en els centres educatius, us presentem la següent proposta formativa sobre com educar els fills perquè puguin reconèixer les seves emocions i les dels altres.

Aquest mòdul formatiu es complementa amb activitats per a alumnes, que els vostres fills poden desenvolupar en l'espai de tutoria a l'aula amb els seus mestres, i amb activitats complementàries per realitzar a casa, amb l'objectiu de treballar conjuntament família i centre educatiu.

Objectius de les sessions

1. Sensibilitzar les famílies sobre la importància d’ensenyar els fills a gestionar les seves emocions i sentiments, així com a relacionar-se de manera positiva amb els altres.
  2. Orientar i assessorar les famílies sobre com poden afavorir un bon estat emocional en els fills i potenciar que tinguin bones relacions amb els altres.
  3. Possibilitar l'intercanvi d'experiències i l'aprenentatge entre iguals.

1. Marc conceptual: què és l’educació socioemocional.
  2. Enquesta d'autoconeixement i reflexió sobre com educar emocionalment els fills i aconseguir que es relacionin bé amb els altres.
  3. Eines per orientar les famílies en la tasca d’ensenyar els fills a reconèixer les seves emocions i les dels altres i a comportar-se de manera adient.

Data d'actualització: 19.05.2015