impactegrafic_escolaritat

Ús i abús de les tecnologies

Proposta didàctica

Amb la finalitat de facilitar espais formatius per a famílies en els centres educatius, us presentem la següent proposta formativa sobre com educar els vostres fills en l'ús de les tecnologies.

Aquest mòdul formatiu es complementa amb activitats per a alumnes, que els vostres fills poden desenvolupar en l'espai de tutoria a l'aula amb els seus mestres, i amb activitats complementàries per realitzar a casa, amb l'objectiu de treballar conjuntament família i centre educatiu.

Objectius de les sessions

• Sensibilitzar les famílies sobre la necessitat de conèixer alguns temes bàsics respecte a l'ús de les tecnologies: TV, mòbil, videojocs, Internet... i la importància de tenir uns criteris per educar els fills i acompanyar-los en aquest aprenentatge.
  • Orientar, acompanyar i assessorar les famílies sobre com marcar unes pautes i fer de guia per als seus fills en un ús saludable de les tecnologies
  • Possibilitar l'intercanvi d'experiències i l'aprenentatge entre iguals.

• Marc conceptual: Educació en l'ús de les tecnologies
  • Eina d'autoconeixement sobre com es fan servir les noves tecnologies a casa.
  • Eines de sensibilització i de treball per ajudar els pares a establir criteris d'actuació amb els fills respecte a l'ús de les tecnologies.

Data d'actualització: 19.03.2013