Inici  > Escolaritat  > Lleure i activitats extraescolars  > Educació en el lleure

Educació en el lleure

Esplais, agrupaments o casals

Entre les activitats d'oci educatiu, cal destacar les que desenvolupen les associacions d'educació en el lleure. El seu projecte educatiu de transformació social promou, de manera explícita,  el compromís cívic, l'arrelament al territori, l'associacionisme i l'educació en i per a la ciutadania. A més, tenen una gran importància en el nostre moviment associatiu.

En molts pobles i barris de les ciutats catalanes podeu trobar centres d'esplai, agrupaments escoltes i casals de joves. Són llocs de trobada, on s'apleguen infants i joves per dur a terme activitats educatives que poden ser molt variades. Aquestes activitats les organitzen joves voluntaris, que han fet el curs de formació de monitors.

Quan es fan les activitats?

Les activitats es fan durant la setmana, fora de l'horari escolar, els dissabtes a la tarda o tot el cap de setmana si es fan sortides. En èpoques de vacances fan colònies, acampades, casals de vacances, rutes o camps de treball. Infants i joves creixen junts sota la responsabilitat dels i les caps o monitors, que són joves que han rebut una àmplia formació i que probablement han estat abans infants que han participat de l'entitat.

A quina edat hi poden anar els nostres fills?

Hi poden anar des dels 6 anys fins al 17 anys. És un projecte educatiu que ajuda a formar persones solidàries i compromeses. Els nois i noies planifiquen, proposen i participen en projectes i activitats, des de les activitats diàries, les de cada dissabte, les excursions de cap de setmana i fins les activitats de vacances.

On podem trobar informació?

En aquest cercador podreu consultar les adreces dels agrupaments escoltes, centres d'esplai i casals de joves de tot Catalunya. Podeu cercar-los per proximitat a casa, a l'escola, on passeu els caps de setmana o pel tipus d'associació. N'hi ha una gran diversitat, però tots comparteixen un bon treball en l'educació en el lleure d'infants i joves des del voluntariat. La majoria estan federats o pertanyen a grans associacions o moviments.

També podreu enllaçar amb la pàgina web de les diferents entitats:

Data d'actualització: 16.07.2014