Inici de curs

El conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, destaca les següents prioritats per al curs 2018-2019:

El nou curs s'inicia amb 1.567.316 alumnes, 1.299 més que el curs anterior.

S'amplia la plantilla dels centres públics amb 690 nous docents, i es garanteix majoritàriament l'estabilitat de la plantilla.

L'objectiu és millorar l'equitat i la lluita contra la segregació.

Nous centres educatius

Es creen 11 centres nous: 1 escola d'infantil i primària, 6 instituts, 3 instituts escola i 1 centre d'FP.

El Departament d'Ensenyament ha invertit 67.909.000 euros en obres de nova construcció, rehabilitació i grans ampliacions de centres; així com 34.680.000 euros en actuacions de millores de centres.

Lluita per garantir la igualtat i contra la segregació

Es refermarà la lluita per la igualtat d'oportunitats i contra la segregació escolar a través del Pacte contra la segregació i el nou Decret d'admissió d'alumnat per garantir el dret a l'educació en igualtat d'oportunitats.

Foment de la innovació i la cultura digital

Per millorar el sistema educatiu es promou la innovació i la competència i cultura digital. Es fomentarà l'ús educatiu de les tecnologies digitals.

Impuls de la formació professional

El nou curs arrencarà en formació professional amb un increment d'alumnes i una oferta formativa de 53 nous cicles.

Creix també la formació dual amb la incorporació de 31 centres al programa, i en total en seran 260, amb la participació de més d'11.000 alumnes.

Per primera vegada, Ensenyament oferirà un màster públic en formació professional. Serà el màster d'ensenyaments artístics de Conservació i Restauració de Patrimoni Fotogràfic.

Aposta pel model d'institut escola i promoció de l'IOC

Es potencia els instituts escola com a model que garanteix la continuïtat educativa i es promourà l'Institut Obert de Catalunya com a centre de referència en la modalitat a distància.

Nova avaluació a la secundària

S'implementa l'avaluació per competències a l'ESO, valorant de forma qualitativa i no quantitativa.

S'avaluaran per primera vegada les competències de l'àmbit digital i de l'àmbit personal i social.

Reforç de l'anglès i de les llengües d'origen

Es fomentarà el coneixement d'una segona llengua estrangera, establint nous ajuts per a estades lingüístiques i activitats en llengua anglesa.

Es desenvoluparà el Programa de llengües i cultures d'origen, que permetrà a l'alumnat nouvingut aprendre i acreditar els coneixements en les seves llengües d'origen.

Data d'actualització: 07.09.2018