impactegrafic_generic
Inici  > Recomanacions

Recomanacions

En aquest espai trobareu algunes recomanacions sobre aspectes clau del desenvolupament dels vostres fills amb la finalitat de facilitar-vos la vostra tasca educativa.

L'alimentació és una necessitat que ens acompanya tota la vida. El futur comportament alimentari dels fills dependrà, en gran mesura, dels hàbits i costums en què s’han educat en el si de la família.
Joc
Jugar és una activitat bàsica que ajuda els fills a aprendre i a desenvolupar les seves capacitats alhora que contribueix a reforçar els lligams familiars.
Les begudes energètiques són begudes estimulants que poden tenir efectes perjudicials per a la salut.

Arriba el Nadal i, amb aquest, temps per compartir il·lusions i gaudir en família.
El nombre d'hores que dormen els adolescents influeix en el desenvolupament del cervell i en el rendiment escolar.
La pràctica habitual de l'activitat física fa que nens i joves creixin sans i saludables, i contribueix a que assoleixin maduresa afectiva i millorin la socialització i el rendiment escolar.

Les xarxes socials són un lloc habitual de relació dels vostres fills. Cal acompanyar-los perquè en facin un bon ús.
L'educació socioemocional consisteix a ensenyar els fills a ser capaços de reconèixer les seves emocions i les dels altres, a saber-les expressar, utilitzar i controlar de manera positiva.
Confiança i exigència són imprescindibles per fer dels vostres fills persones responsables i autònomes.

Educar els fills perquè no desaprofitin o llencin aliments és imprescindible per evitar el malbaratament alimentari.
Educar els fills en el valor de l'esforç és ajudar-los a aconseguir els seus objectius.
L'acompanyament i l'orientació de la família són imprescindibles per al futur acadèmic i professional dels fills.

El respecte als altres està relacionat amb l'aproximació a les persones amb una mirada atenta i amb cura, sense envair el seu espai, utilitzant el diàleg i l'escolta activa.
El Govern promou una campanya de coresponsabilitat de les famílies a favor de l'èxit escolar.
Els consells escolars són l'òrgan de participació de la comunitat educativa en el centre. Aquest curs hi ha eleccions per a la renovació dels seus membres.

Les tecnologies digitals estan produint canvis sense precedents en l'àmbit familiar i escolar.
S'acaba l'estiu i després d'un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l'escola.
Arriba l'estiu i, amb aquest, el temps de vacances. Temps per descansar, per gaudir i també per aprendre.

L'acompanyament escolar a casa ha de servir perquè els vostres fills assoleixin de manera autònoma i responsable els objectius escolars.
Consum responsable és aquell que té en compte les característiques (edats, habilitats...) dels vostres fills i les seves necessitats reals.
Un bon descans és imprescindible perquè els vostres fills vagin a l'escola en unes condicions òptimes que els ajudin a tenir un bon rendiment escolar.

L'esmorzar a casa, el primer pas per aconseguir un bon rendiment escolar.