impactegrafic_generic
Inici  > Recomanacions

Recomanacions

En aquest espai trobareu algunes recomanacions sobre aspectes clau del desenvolupament dels vostres fills amb la finalitat de facilitar-vos la vostra tasca educativa.

L'educació per la igualtat de gènere reconeix les capacitats de cada infant i jove, independentment del seu sexe
Llegir és un experiència enriquidora i gratificant. Podem acompanyar els fills perquè adquireixin uns bons hàbits lectors i, sobretot, perquè gaudeixin de la lectura, seguint unes orientacions bàsiques.
Les relacions de confiança entre la família i l’escola en milloren la comunicació i la bona entesa, i ajuden els fills en el seu procés de creixement.

L'alimentació és una necessitat que ens acompanya tota la vida. El futur comportament alimentari dels fills dependrà, en gran mesura, dels hàbits i costums en què s’han educat en el si de la família.
Joc
Jugar és una activitat bàsica que ajuda els fills a aprendre i a desenvolupar les seves capacitats alhora que contribueix a reforçar els lligams familiars.
Les begudes energètiques són begudes estimulants que poden tenir efectes perjudicials per a la salut.

Arriba el Nadal i, amb aquest, temps per compartir il·lusions i gaudir en família.
El nombre d'hores que dormen els adolescents influeix en el desenvolupament del cervell i en el rendiment escolar.
La pràctica habitual de l'activitat física fa que nens i joves creixin sans i saludables, i contribueix a que assoleixin maduresa afectiva i millorin la socialització i el rendiment escolar.

Les xarxes socials són un lloc habitual de relació dels vostres fills. Cal acompanyar-los perquè en facin un bon ús.
L'educació socioemocional consisteix a ensenyar els fills a ser capaços de reconèixer les seves emocions i les dels altres, a saber-les expressar, utilitzar i controlar de manera positiva.
Confiança i exigència són imprescindibles per fer dels vostres fills persones responsables i autònomes.

Educar els fills perquè no desaprofitin o llencin aliments és imprescindible per evitar el malbaratament alimentari.
Educar els fills en el valor de l'esforç és ajudar-los a aconseguir els seus objectius.
L'acompanyament i l'orientació de la família són imprescindibles per al futur acadèmic i professional dels fills.

El respecte als altres està relacionat amb l'aproximació a les persones amb una mirada atenta i amb cura, sense envair el seu espai, utilitzant el diàleg i l'escolta activa.
El Govern promou una campanya de coresponsabilitat de les famílies a favor de l'èxit escolar.
Els consells escolars són l'òrgan de participació de la comunitat educativa en el centre. Aquest curs hi ha eleccions per a la renovació dels seus membres.

Les tecnologies digitals estan produint canvis sense precedents en l'àmbit familiar i escolar.
S'acaba l'estiu i després d'un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l'escola.
Arriba l'estiu i, amb aquest, el temps de vacances. Temps per descansar, per gaudir i també per aprendre.

L'acompanyament escolar a casa ha de servir perquè els vostres fills assoleixin de manera autònoma i responsable els objectius escolars.
Consum responsable és aquell que té en compte les característiques (edats, habilitats...) dels vostres fills i les seves necessitats reals.
Un bon descans és imprescindible perquè els vostres fills vagin a l'escola en unes condicions òptimes que els ajudin a tenir un bon rendiment escolar.

L'esmorzar a casa, el primer pas per aconseguir un bon rendiment escolar.