Inici  > Recomanacions  > Consum

Consum

Com educar en el consum responsable?

• Tenint uns criteris clars sobre el que s'ha de consumir dins l'àmbit familiar i saber dir que no al que no és adequat per als vostres fills, tenint en compte les edats, les característiques i les necessitats reals.
  • Evitant el consum mecànic, és a dir, aquell que els vostres fills fan, seguint les tendències que marquen els mitjans de comunicació o per imitació dels seus amics.
  • Evitant els excessos de regals i valorant el que es té.
  • Pensant en el conjunt de la família a l'hora de fer regals. Compartir els regals en família és una manera d'educar i d'afavorir els vincles afectius i comunicatius.
  • Observant com estan fets els productes (si respecten les condicions de treball, el medi ambient...). Només si tenim en compte aquests aspectes podrem tenir empreses responsables.
  • Dedicant un temps a orientar els fills perquè sàpiguen escollir els productes amb criteris responsables per tal de ser menys vulnerables als estímuls de la publicitat.
  • Fomentant els regals no materials, per exemple regalar objectes elaborats per un mateix o temps en família per fer activitats junts.
  • Evitant la cultura de la compra compulsiva que ens porta a acumular i llençar. Cal valorar l'objecte i tenir-ne cura per mantenir-lo en el temps.
  • Recordant que no tots els nens i joves tenen les mateixes possibilitats. Tota època és bona per fer activitats solidàries, com dur regals a nens hospitalitzats o compartir un temps amb ells.
  • Sent un model de consumidor responsable per als vostres fills. Els nens i joves aprenen més amb les vostres accions que no pas amb les vostres paraules.

Enllaços d'interès

• Per Nadal consum responsable

Recomanacions a tenir en compte en les compres de Nadal. (Agència Catalana de Consum)

• Compra de joguines responsables