impactegrafic_generic
Inici  > Recomanacions  > Estiu

Estiu

Temps de vacances, temps educatiu

El curs ja s'ha acabat, arriba l'estiu i, per tant, el temps de vacances. Temps per descansar, gaudir amb els amics o en família, i també per aprendre, ja sigui reforçant els aprenentatges o descobrint coses noves. A l'estiu hi ha temps per a tot i és bo que ajudeu els vostres fills a planificar-lo i a treure'n el màxim profit.

• Estiu, temps de família. Les vacances són un espai idoni per compartir experiències en família. És important que feu activitats amb els vostres fills, dediqueu temps a escoltar-los, parlar amb ells i conèixer-los millor. L'estiu és un temps ideal per enfortir les relacions i compartir el temps de família.
  • Estiu, temps de lleure. Durant les vacances els vostres fills poden dedicar més temps a les seves aficions, a gaudir amb els amics, a jugar, a compartir experiències... Són espais importants perquè, a més de divertir-se, aprenen a relacionar-se (compartir, respectar-se, dialogar...) i treballen els valors i els vincles afectius. En definitiva, aprenen a conviure.
  • Estiu, temps per aprendre.  Les vacances són prou llargues per dedicar també un temps a reforçar els aprenentatges escolars o fer activitats que els ajudin a consolidar els continguts que han treballat durant el curs. Molts centres preparen deures d'estiu amb exercicis de repàs o reforç amb l'objectiu que els vostres fills consolidin aprenentatges i estiguin preparats per a l'inici del nou curs.
    En el cas que el vostre fill no hagi superat alguna matèria, haurà de fer un dossier de recuperació i entregar-lo el primer dia de classe. Si cursa estudis de secundària, també haurà de fer un examen de recuperació. Convé reservar un temps durant l'estiu per fer aquestes feines i que la famílies en feu un seguiment sense oblidar, però, que cal temps per descansar i gaudir de les vacances.

Per al reforç escolar i les activitats d'aprenentage

• Orientacions per a les activitats de reforç d'estiu per a 6è de primària
    El Departament d'Ensenyament proposa un seguit d'activitats per a nens i nenes de 6è de primària per reforçar els seus aprenentatges.
  • Activitats de reforç d'estiu
    El portal edu365.cat del Departament d'Ensenyament ofereix un seguit d'activitats perquè els nens i nenes de primària reforcin els aprenentatges bàsics treballats al llarg del curs.
  • Gènius a l'estiu
    El portal Gènius de la Diputació de Barcelona ha preparat un Especial Estiu, que informa de les novetats que hi ha a les biblioteques. Coneixereu quines són les bibliopiscines i biblioplatges, lectures recomanades, música i activitats per passar l'estiu i la calor.
  • A l'estiu llegeix

El portal edu365 del Departament d'Ensenyament proposa un seguit de lectures per reforçar la lectura i consolidar l'hàbit lector dels vostres fills.

Per al lleure

• Lleure familiar
    El Departament de Benestar Social i Família ofereix diverses propostes de lleure i de vacances per gaudir en família i compartir el lleure com una bona manera d'enfortir els vincles dins de cada unitat familiar.
  • Què faràs aquest estiu?
    La Direcció General de Joventut dóna als joves idees per passar un estiu diferent.

Data d'actualització: 16.06.2017