Inici  > Recomanacions  > Estiu

Estiu

Temps de vacances, temps educatiu

El curs ja s'ha acabat, arriba l'estiu i, per tant, el temps de vacances. Temps per descansar, gaudir —amb els amics o en família—, i també per aprendre, ja sigui reforçant els aprenentatges o descobrint coses noves. A l'estiu hi ha temps per a tot i és bo que ajudeu els vostres fills a planificar-lo i a treure'n el màxim profit.

• Estiu, temps de família. Les vacances són un espai idoni per compartir experiències en família. És important que feu activitats amb els vostres fills, dediqueu temps a escoltar-los, parlar amb ells i conèixer-los millor. L'estiu és un temps ideal per enfortir les relacions i compartir el temps de família.
  • Estiu, temps de lleure. Durant les vacances els vostres fills poden dedicar més temps a les seves aficions, a gaudir amb els amics, a jugar, a compartir experiències... Són espais importants perquè, a més de divertir-se, aprenen a relacionar-se (compartir, respectar-se, dialogar...) i treballen els valors i els vincles afectius. En definitiva, aprenen a conviure.
  • Estiu, temps per aprendre.  Les vacances són prou llargues per dedicar també un temps a reforçar els aprenentatges escolars o fer activitats que els ajudin a consolidar els continguts que han treballat durant el curs. Molts centres preparen deures d'estiu amb exercicis de repàs o reforç amb l'objectiu que els vostres fills consolidin aprenentatges i estiguin preparats per a l'inici del nou curs.
  • Si el vostre fill o filla no ha superat alguna matèria, haurà de fer un dossier de recuperació i entregar-lo el primer dia de classe. Si cursa estudis de secundària, també haurà de fer un examen de recuperació. Convé reservar un temps durant l'estiu per fer aquestes feines i que la famílies en feu un seguiment sense oblidar, però, que cal temps per descansar i gaudir de les vacances.

Per al reforç escolar i les activitats d'aprenentatge

• Orientacions per a les activitats de reforç d'estiu per a 6è de primària
    El Departament d'Ensenyament proposa un seguit d'activitats per a nens i nenes de 6è de primària per reforçar els seus aprenentatges.
  • Activitats de reforç d'estiu

El portal edu365.cat del Departament d'Ensenyament ofereix un seguit d'activitats perquè els vostres fills reforcin els aprenentatges bàsics treballats al llarg del curs. Hi ha activitats dirigides a l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria.

• Gènius a l'estiu

El portal Gènius de la Diputació de Barcelona ha preparat un Especial d'Estiu que informa de les novetats que hi ha a les biblioteques. Dona a conèixer les activitats a les bibliopiscines i biblioplatges, lectures recomanades, festes, receptes de cuina entre d'altres, que us ajudaran a passar l'estiu i la calor.

• A l'estiu llegeix

El portal edu365 del Departament d'Ensenyament proposa un seguit de lectures per reforçar la lectura i consolidar l'hàbit lector dels vostres fills.

Per al lleure

• Lleure familiar

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ofereix diverses propostes de lleure i de vacances per gaudir en família i enfortir els vincles afectius amb els fills.

• Què faràs aquest estiu?

El web Jove.cat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies dona als joves idees per passar un estiu diferent.

Data d'actualització: 18.05.2018