Inici  > Recomanacions  > Lleure en família

Lleure en família

El temps de lleure sovint va associat a l’oferta sociocultural i esportiva que es rep des dels centres escolars i les entitats de l’entorn, però també és un temps que es pot aprofitar per fer vida familiar.

Aquestes estones de vida plegats van més enllà de les que compartiu els caps de setmana o els dies que teniu vacances. Jugar, llegir, fer activitat física, veure junts programes de televisió, viatjar... Les activitats quotidianes com comprar, anar a visitar familiars o cuinar també poden ser espais de lleure en els quals podeu gaudir d’un temps de qualitat amb els fills.

El lleure en família permet reforçar els vincles amb els fills, trobar estones per a la comunicació i aprendre valors. En aquest sentit, es pot dir que el lleure en família és un espai educatiu.

Per aconseguir un temps de lleure familiar de qualitat, tingueu en compte:

• els interessos de tots, no només els dels fills;
  • aprofitar l’oferta de lleure sociocultural de l’entorn;
  • trobar un equilibri entre activitats de lleure familiar, el lleure socioeducatiu i el temps de descans;
  • afavorir que els fills facin activitats variades des de petits, per afavorir xarxes d’amistats diverses que a l’adolescència els permetran fer un grup amb les que tinguin més afinitat.

Data d'actualització: 19.10.2017